3 Ερωτήματα για την Επικλητική Μαγεία
Το χιουμοριστικό αυτό σκίτσο είναι από το Eldritch Leanings (τ. 1, Φεβρουάριος 1976) που κυκλοφορούσε το Esoteric Order of Dagon (o εκδοτικός οίκος, όχι το ομότιτλο τάγμα), και παριστάνει με έναν διασκεδαστικό, αλλά άκρως αληθινό τρόπο, τους κινδύνους που κρύβει η επικλιτική (evocations) μαγεία.
Αναμφίβολα το θέμα είναι τεράστιο, όμως το βασικό ερώτημα είναι τι πραγματικά είναι οι οντότητες που θα εμφανιστούν… αν φυσικά ο μάγος τελέσει ορθά το τυπικό.
Συνοπτικά: αν τα όντα που θα παρατηρηθούν είναι προσωποποιημένα συμπλέγματα της ψυχολογίας του μάγου που με ένα παράδοξο ψυχοκινητικό μηχανισμό μπορούν και προβάλλονται στον εξωτερικό κόσμο, τότε τι μπορεί να προσφέρει μια τέτοια υλοποίηση;
Αν τώρα τα όντα που θα παρατηρηθούν είναι εξωγενείς δυνάμεις που απλά συντονίστηκαν στο μήκος κύματος της σκέψης και της ψυχολογίας του μάγου, μαγνητίστηκαν και εμφανίστηκαν μέσα στο τρίγωνο (ή στον καθρέπτη), τότε τι πραγματικά ωφέλιμο μπορούν να προσφέρουν στον ασκητή της μαγείας πέρα από την (τρομαχτική) επιβεβαίωση πως δεν είμαστε μόνοι;
Και φυσικά, τι είναι αυτό που μας βεβαιώνει πως έχουμε τα ασφαλή μέσα και την κατάλληλη γνώση για να επιβιώσουμε ανέγγιχτοι από την επίκληση δυνάμεων που στην πραγματικότητα αγνοούμε εντελώς την φύση τους; Διότι ότι ξέρουμε για τον αφανή κόσμο, στηρίζεται περισσότερο σε υποθέσεις και σε μια γριμοριακή παράδοση που έχει εξίσου αμφιλεγόμενες πηγές!
Εκτός φυσικά και αν η επικλητική τελετουργία έχει ως βαθύτερο στόχο την συνειδησιακή επαγρύπνηση μέσω του τρόμου! Αλλά σ’ αυτή την περίπτωση, γιατί ένας άνθρωπος να επιλέξει την γλώσσα της μαγείας ως ένα αυτογνωσιακό και εξελικτικό μονοπάτι, από μια άλλη (εξίσου συγκινησιακή) μέθοδο όπως είναι η ψυχανάλυση;
Τα ερωτήματα αυτά –όπως και πολλά περισσότερα– πιστεύω πως αξίζουν να απασχολήσουν οποιονδήποτε ασχολείται σοβαρά με τα ζητήματα της μαγείας, ανεξάρτητα σχολών και πεποιθήσεων.
Διότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των σύγχρονων μάγων είναι όχι πως ξεχνούν τους τρόπους, αλλά λησμονούν να ρωτήσουν για τα αίτια. Το αληθινό μυστικό πιστεύω στην μαγεία, δεν είναι το πώς, αλλά το γιατί. Και εδώ η απάντηση είναι πάντα υποκειμενική, και συχνά, απαιτεί τόλμη, δύναμη και ειλικρίνεια.
Τα ερωτήματα είναι πολλά αλλά οι απαντήσεις στον πυρήνα τους απόλυτα λογικές και απλές.
Πρώτα από όλα πρέπει ο "Μάγος" να γνωρίζει τι ζητάει από μια επίκληση. Με λίγα λόγια να έχει ξεκάθαρο του τι θέλει να ζητήσει-λάβει από μια τέτοια οντότητα. Για να είναι σε θέση να "γνωρίζει" απαιτείται τεράστια εσωτερική διεργασία . Για να είναι σε θέση να επικαλεστεί απαιτείται τεράστια πείρα και γνώση πάνω σε επαφές με "Οντότητες" . Υπάρχουν και άλλοι τρόποι επικοινωνίας με "Όντα" πιο εξειδικευμένοι στους οποίους ο "Μάγος" θα πρέπει να έχει ενδυναμώσει πλήρως την ικανότητα του και την "καθαρότητα" της επαφής προτού προχωρήσει στην επίκληση (εάν απαιτείται επίκληση)
Μετέπειτα περνάμε στο κομμάτι της σωστά δομημένης επίκλησης. Δεν είναι δυνατόν να επικαλεστείς Δαίμονες της Goetia στο όνομα εχθρικής προς αυτής δύναμης όπως λόγου χάριν στο Όνομα του Ιησού, η του Αρχαγγέλου Μιχαηλ η του Τετραγράμματον η του Αδωνάι κ.ο.κ. Είναι βεβήλωση, εκβιασμός και Ύβρις προς τις οντότητες που με την "βία" ουσιαστικά τις εξαναγκάζεις να σου εμφανιστούν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου "Μάγοι" μετά από επιτυχημένες (και όχι μόνο) επικλήσεις και έχοντας "λάβει" αυτό που ζήτησαν από τις οντότητες να έχουν καταστραφεί πλήρως στην ζωή τους μετά από λίγο χρονικό διάστημα. "Λάθη" και άγνοια σε τέτοιες διαδικασίες δεν χωράνε γιατί δεν έχεις να χάσεις μόνο την ζωή σου σε τελική ανάλυση αλλά την ψυχή σου την ίδια . Ότι δεν σέβεσαι δεν υπάρχει περίπτωση να σε σεβαστεί και συνήθως ο άνθρωπος αντιμετωπίζει αυτά τα θέματα δίχως σεβασμό, με υπέρμετρη βλακεία και εγωισμό νομίζοντας πως είναι κάτι παραπάνω από ένα ξεπεσμένο δίποδο στα μάτια «Εκείνων» . Απαιτείται βαθύτατη μελέτη πριν οποιαδήποτε κίνηση γιατί αυτός ο δρόμος μόνο με ροδοπέταλα δεν είναι. Είναι δρόμος γεμάτος παγίδες… Είναι δρόμος της Φωτιάς και των Ολίγων.
Τρίτο και κυριότερο είναι η βαθμίδα "Πίστης" που έχει κάποιος. Για σκεπτικιστές και φοβισμένους θα πρότεινα να ξεχάσουν και την σκέψη του να το επιχειρήσουν. Δεν είναι για αυτούς . Κανείς δεν ξυπνάει ένα πρωί και λεει " Α θα επικαλεστώ έναν Δαίμονα η Έναν Άγγελο" . Οι γνήσιοι διαχρονικά επικλητές και Αποκρυφιστές που προχωρήσανε σε αυτό το εγχείρημα είχανε από νεαρή ηλικία "Γνώση" και έλξη προς αυτή την ατραπό καθώς και πολλών ειδών μορφές επικοινωνίας με τον "εξώκοσμο" …
Τα υπόλοιπα θα τα γνωρίζουν πάντοτε όσοι έχουν εμπειρίες και αληθινή γνώση περί του τι ισχύει, τι συμβαίνει και του τι είναι πραγματικό, ψεύτικο, παραίσθηση η δημιούργημα του εγκεφάλου. Πίστεψε με… Η άγνοια των ανθρώπων και η έλλειψη κατανόησης και δυνατότητας εμβάνθυσης σε αυτά τα μονοπάτια εκ μέρους των περισσοτέρων είναι ευλογία για όσους έχουν την γνώση.
Σε κάποιο σημείο γράφεις: «Δεν είναι δυνατόν να επικαλεστείς Δαίμονες της Goetia στο όνομα εχθρικής προς αυτής δύναμης όπως λόγου χάριν στο Όνομα του Ιησού, η του Αρχαγγέλου Μιχαηλ η του Τετραγράμματον η του Αδωνάι κ.ο.κ. Είναι βεβήλωση, εκβιασμός και Ύβρις προς τις οντότητες που με την "βία" ουσιαστικά τις εξαναγκάζεις να σου εμφανιστούν».
Όμως αυτό ακριβώς δεν συμβαίνει στην κλασσική γριμοριακή γραμματεία; Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά άλλωστε, από την στιγμή που η Σολομωνική γραμματεία έχει ιουδαιοχριστιανικό κοσμολογικό πλαίσιο!
" Όμως αυτό ακριβώς δεν συμβαίνει στην κλασσική γριμοριακή γραμματεία; Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά άλλωστε, από την στιγμή που η Σολομωνική γραμματεία έχει ιουδαιοχριστιανικό κοσμολογικό πλαίσιο!"
Κατα την γνώμη μου Δεν εχει σχέση αν είναι Ιουδαικά , Βαβυλωνιακά, Ελληνικά κ.ο.κ τα πλαίσια . Σημασία εχει εαν είναι σωστά δομημένα, η ευρύτερη φιλοσοφία τους και εν τέλη του πως τα "διαχειρίζεται", "Μεταφράζει", "Αναλύει" και χρησιμοποιεί ο "Μάγος" .
Γράφεις «Σημασία εχει εαν είναι σωστά δομημένα», δλδ με κάποιο αντικειμενικό τρόπο που να υπερβαίνει τις θρησκείες, τις σχολές και των άνθρωπο; Ποιος όμως είναι αυτός ο τρόπος; Ξανά εδώ δεν υπάρχουν πολλές θεωρίες και πρακτικές που αν και παρουσιάζονται ως απόλυτες, στην πραγματικότητα υποπίπτουν στον υποκειμενισμό των δημιουργών τους;
Καθαρά εμπειρικά (αλλά και "θεωρητικά" με βάση οσα υποστηρίζουν οι "Μεγάλοι" αποκρυφιστές και Εσωτεριστές οπως η Blawatsky , η Dion Fortune κ.α) μπορώ να πως οι περισσότερες γνώσεις της Ανώτερης Μαγείας και της ευρύτερης αναζήτησης δεν δίνονται απο βιβλία και εγχειρήδια προς Ναυτιλομένους αλλα απο τους ίδιους τους Νοητούς (η και φυσικούς) Δασκάλους. Ο Νοητός Δάσκαλος και η επικοινωνία μαζί του σε οδηγεί στην καθαρότητα των πρακτικών και του σωστού τρόπου δράσης. Αναλογικά και με τα είδη των Δασκάλων και του τι εκπροσωπεί κάποια οντότητα διαφέρουν και οι πρακτικές και ο τρόπος προσέγγισης αυτών (Εδώ κολλάει ο υποκειμενισμός) . Με λίγα λόγια… Δεν είναι γνώσεις ανθρώπων για ανθρώπους αλλα γνώσεις που δόθηκαν σε ανθρώπους με διάφορους τρόπους και αυτές ύστερα παρουσιάστηκαν απο ορισμένους αποκρυφιστές ως "Δικές" τους . Πράγμα ψευδές και ανυπόστατο γιατι ο άνθρωπος δεν θα μπορούσε ποτέ να κάνει απολύτως τίποτα με τον κόσμο του Αγνώστου δίχως καθοδήγηση, βιώματα η ακόμα και προέλευση απο "Εκείνα" τα πεδία ζωής . Μπορεί αυτό να σου φαίνεται απόλυτο που λέω αλλα στην βάση του δεν ειναι. Απο εκεί και πέρα είναι θέμα πίστης του καθενός για το αν θα κατανοήσει η ακόμα και αν θα πιστέψει αυτό που σου λεω. Ο Σκεπτικισμός είναι θεμιτός και πολλες φορές άκρως απαραίτητος για την ψυχική και νοητική υγεία του Μύστη. Όμως όταν ο Σκεπτικισμός δεν διαθέτει μια στοιχειώδη δομή τότε γίνεται ανεμοσκόρπισμα και καταλήγει σε ενα ανέφελο ταξίδι αυτοαναιρέσεων, αμφιβολιών και τελικά σε απόρριψη ολων.
Το Εσώτερο μυστικό είναι πως ποτέ ο Μαθητής δεν διαλέγει τον Δάσκαλο μα πάντοτε ο Δάσκαλος τον Μαθητή (ειτε μιλάμε για Νοητό δάσκαλο είτε για Φυσικό) . Αυτο γιατί εκείνος και μόνο εκείνος μπορεί να κρίνει την ετοιμότητα κάποιου για το εαν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στην γνώση και στο μονοπάτι . Μην περιμένεις ποτέ κάποιος που ειναι βιωματικά και εκ φύσεως εντός των πυλών των Μυστηρίων της "Φωτιάς" να αναλύσει ποτέ τι και πως συμβαίνει. Του είναι εκ φύσεως αδύνατο και να ξεστομίσει αυτές τις εμπειρίες σε μη συμβατούς με εκείνον ανθρώπους. Και για αυτό και μόνο καλως η κακως οι περισσότεροι άνθρωποι πάντοτε θα μένουν στην άγνοια και οι γνώστες θα συναθρίζονται σε "κλειστές" κοινωνίες ομοίων η θα μιλάνε κωδικοποιημένα και ποτέ ευθέως .
Κάπως έτσι ανοίγεις ένα μεγάλο θέμα που θίγω και στην παραπάνω ανάρτηση! Όταν οι άγγελοι παρέδιδαν την Ενωχιανή μαγεία, χρησιμοποιούσαν τον Edward Kelley που δεν είχε και την καλύτερη φήμη. Αντίστοιχα, οι επαφές της Μπλαβάτσκυ με τους Δασκάλους της Λευκής Αδελφότητας, έχει αμφισβητηθεί σοβαρά, όπως επίσης και όλα τα παιδιά της Θεοσοφίας που υποστήριζαν πως είχαν δεχτεί επιστολές από τους Ανώτερους Αγνώστους. Αντίστοιχα σοβαρή αμφισβήτηση υπάρχει για το channeling που έκανε ο Kenneth Grant αλλά και τόσα άλλα παραδείγματα.
Ασφαλώς μπορείς να πεις πως η αξία ενώ συστήματος κρίνεται από την αποτελεσματικότητα του. Αν όμως το κλειδί είναι η φαντασία και η θέληση, τότε ο ψυχολογικός παράγοντας είναι ασφαλώς πιο σπουδαίος! Όλα τα άλλα είναι απλά τρόποι ενεργοποίησης των έμφυτων δυνάμεων μας!
Όπως και να έχει, δεν είμαι υπέρ του ισοπεδωτικού σκεπτικισμού, αλλά της υγιής αμφισβήτησης. Άλλωστε, ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις, είναι να δοκιμάσεις… απλά επιμένω, πως η μαγεία (όπως και κάθε άλλη επιστήμη) απαιτεί σύνεση, αυτοπαρατήρηση και φιλοσοφία!
Δυστυχώς, οι περισσότεροι ασκητές τυφλώνονται από την ιδέα πως μέσω του occult θα κερδίσουν δύναμη και status, και αγνοούν πως αυτό που πραγματικά αλλάζει η μαγεία, είναι ο εαυτός μας!
Αμφισβήτηση πάντα θα υπάρχει (και πρέπει να υπάρχει) … Αυτό ορίζει η υγιής σκέψη και η Λογική. Αρκεί να διαχωρίζεται απο την τυφλή αμφισβήτηση και δίχως όρια προκατάληψη πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο μεταξύ απαίδευτων και εγωπαθών ανθρώπων…
Κατα τα άλλα συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα σου … Τίποτα δεν αλλάζει περαν του Εαυτού μας (ευτυχώς που το αγνοούν κατ εμε)
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,
θα ήθελα να προσθέσω ότι οι δαίμονες ειδικά της γοητείας πηγάζουν απο το ΣΥΧΕΜΜΙΦΟΡΑΣ και αφορουν την ανάλυση του Ιερού ονόματος δεν είναι λογικό η σκοτεινή πλευρα του νομίσματος να ισσοροπείται με την επίκληση της φωτεινής ?δεν γνωρίζω αν είναι ύβρις όμως ίσως υβριστικοί και βλάσφημοι είναι οι λόγοι μια τέτοιας επίκλησης απο τους αδαείς.είναι μια καμπαλιστική ανάλυση των 72 ονομάτων που παράγουν αγγέλους και δαίμονες.Γιατί καμπάλα σημαινει τάξη και ισσοροπία. Συμφωνώ φυσικα ότι η διδασκαλία έρχεται απο τα εσωτερικά πεδία και όποιος οικειοποιείται την γνώση ως δική του εφεύρεση είναι αθεράπευτα εγωπαθής.Ομως ας αναρωτηθούμε και κάτι άλλο αυτά τα όντα είναι μόνο μακροκοσμικά είναι μικροκοσμικά η ειναι κατουσίαν και τα δύο όποτε έχει δίκιο ο Duquette όταν λέει ότι είμαστε γενημμένοι με ενα σετ 72 δαιμόνων αν ισχύει αυτό και μπορούμε κατερχόμενοι στην κόλαση του υποσυνειδήτου να υποφέρουμε μεν αλλα στο τέλος να αφορίσουμε τον κακό μας εαυτο δεν είναι κυριε Ιωαννίδη αυτό ενα είδος αυτοψυχανάλυσης και μάλιστα πιο βαθειάς?
ΦΙΛΙΚΑ ΠΑΝΟΣ
συμπληρώνοντας το προηγούμενο θα ήθελα να προσθέσω ότι φυσικά και δεν είναι έγκυρη η γριμοριακή γραμματεία ενα συνοθύλευμα μαγικκών ημερολογίων είναι και μερικά μαλιστα ειναιθ επικυνδινα όμως αυτό ας μην μειώσει την αξία της γοετικής τέχνης μην ξεχνάμε πως ονομαστηκε ονομάστηλε κλειδί και όντως αυτό είναι ενα κλειδί που ο καθένας το οραματιζεται οπως θέλει για να ανοίξει τις πύλες σε έναν άλλο κόσμο τοσο μακρία μα στην ουσία τόσο κοντα στον δικό μας….το κλειδι της σολωμονικής κατέχει η μερκαμπα και η καμπάλα τα άλλα γραφτηκαν για να αποτρέπουν τους άσχετους κλασικη μεσαιωνικη συνταγή….
φιλικα Πάνος
Κύριε Ιωαννίδη γράφετε . Σίγουρα η επαφή με τους διδασκάλους των εσωτερικών πεδίων δεν επιτυγχάνεται μέσω θεατρινισμών και αμφισβητούμενων chanelings. Την απάντηση για την επαφή την έχει δέσει ο Aleister Crowley όταν μας διδάσκει πως το μυστικό για την κατανόηση του τρελού των ταρω είναι η ίδια η τρέλα με την έννοια της Θείας έμπνευσης! Ας κοιτάξουμε λίγο αυτόν τον οίκο και ας δούμε που αντιστοιχεί καμπαλλιστικά και πιστεύω πως δεν θα χωρέσουν παρανοήσεις. Τώρα όσο για το θέμα της Goetia συμφωνώ με τα λεγόμενα του Πάνου. Το θέμα δεν είναι καθόλου περίπλοκο η γοητεία μας δίνει ένα χάρτη και ένα δρόμο για να βάλουμε τους μικροκοσμικούς μας δαίμονες σε μια τάξη.
Νίκος.
Τὸ θέμα εἶναι στὴν ζωἠ του κάποιος νὰ ἔχη χαράξη δρόμο. Ἐὰν ἀπὸ ἂνἰα κάποιος ψάχνει (εἰδικῶς ἐκεῖ ποὺ δὲν πρέπει) τότε τὸν περιμένουν πολλά καὶ διάφορα.
Γιὰ νὰ χαράξης δρόμο καλὸ εἶναι νὰ δῆς καὶ τί σοῦ ἂρἐσει στὴν ζωή, π.χ. ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἄλλους, ἡ φιλία, ἡ μοναξιά, ἡ ἐξουσία, τὰ χρήματα κ.λπ. Ἀπὸ κεῖ καὶ ὕστερα ὅτι σὲ ἀπομακρύνει τὸ κάνεις πέρα.